Zespół Szkół im. Unitów Podlaskich w Wohyniu - Uczniowska strona internetowa

Menu główne

Szlakiem nadbużańskim

ARCHIWUM > 2018/2019

8 października uczniowie klas piątych pojechali na wycieczkę ,,szlakiem nadbużańskim''. Wycieczka była bardzo interesująca... Pierwszym punktem programu były Sławatycze. Czekała na nas tam pani ze straży granicznej, która opowiedziała nam o swojej pracy i zaprezentowała procedury przekraczania granic państwa. Poznaliśmy także pracę służb celnych. Oprowadziła nas  po budynku  straży granicznej, w którym najciekawszym z pokoi był pokój zatrzymań, w którym były kraty, za które wszyscy weszliśmy i było strasznie ciasno...
 Następnie udaliśmy się do Kodnia. Spacerowaliśmy ścieżkami kalwarii, która powstała na dawnych terenach zamkowych Sapiehów, zwiedziliśmy Kościół Św. Ducha, który dawniej służył jako kaplica dworska. Pokłoniliśmy się Matce Bożej Kodeńskiej. O historii obrazu Matki Bożej zwanej Królową Jedności opowiedział nam tamtejszy ksiądz. Pełni wrażeń udaliśmy się do Kostomłotów, gdzie znajduje się jedyna na świecie  parafia neounicka obrządku bizantyjsko-słowiańskiego. Ksiądz wikary opowiedział nam o historii świątyni oraz wskazał na różnice między katolicyzmem a kościołem unickim. Kolejnym etapem naszej wycieczki był Pratulin, gdzie odwiedziliśmy Martytrium Męczenników Podlaskich. Poznaliśmy historię Wincentego Lewoniuka oraz jego towarzyszy, którzy 21.01.1874 zginęli broniąc swej świątyni, którą władze carskie skonfiskowały na rzecz prawosławia. Ostatnim punktem wycieczki były Serpelice, gdzie czekały na nas  atrakcje - pokój zagadek oraz park linowy. Do pokoju zagadek wchodziliśmy w dziewięcio-osobowych grupach, mieliśmy godzinę na rozwiązanie kilkunastu zagadek, jeśli skończyło się przed czasem to się wychodziło. Oczywiście w tym samym czasie inni próbowali swoich sił w parku linowym. Zmęczeni, ale pełni wrażeń wzbogacających naszą wiedzę, sprawność udaliśmy się w drogę powrotną. Oczywiście punktem obowiązkowym był przystanek w Mac-Donaldzie. Około godziny 20 byliśmy już w Wohyniu.
 Wycieczka bardzo się udała i wszyscy byli zadowoleni.