Zespół Szkół im. Unitów Podlaskich w Wohyniu - Uczniowska strona internetowa

Wiele wrażeń

ARCHIWUM > 2016/2017

W Warszawie wiele wrażeń

7 lutego razem z klasą 5 pojechaliśmy na wycieczkę do Warszawy. Naszymi opiekunami byli nauczyciele: Krystyna Łobejko, Barbara Stepaniuk, Ryszard Kowalczyk i Agnieszka Juszczyńska. Podróż do Warszawy minęła dość szybko i około 10:00 byliśmy na miejscu. Najpierw zwiedziliśmy Centrum Nauki Kopernik. Coś wspaniałego. Zwiedzający mogą poznawać prawa przyrody przez samodzielne przeprowadzanie doświadczeń na interaktywnych wystawach . Znajduje się tam sześć wystaw, a także Majsternia, Teatr Wysokich Napięć oraz Teatr Robotyczny. Nie ma tam wyznaczonych ścieżek zwiedzania ani przewodników. Każdy może zwiedzać, co chce, zgodnie z własną ciekawością. Można tam wszystkiego  dotykać, przekręcać i robić doświadczenia. Sami wytwarzaliśmy prąd, światło, wiatr, dzwonek szkolny, neon. Później poszliśmy do Planetarium po kolejną porcję wrażeń. Leżąc w wygodnych fotelach, na sferycznym ekranie oglądaliśmy rozgwieżdżone niebo, które było na wyciągnięcie ręki. Mieliśmy wrażenie, jakbyśmy zanurzyli się w wirtualnej  rzeczywistości. Oglądany świat zbliżał się do nas ze wszystkich stron. Lataliśmy między gwiazdami, dotykaliśmy Planet. Przenieśliśmy się w czasie  do  2053 roku. To było bardzo wspaniałe i niezapominane przeżycie. Następnie pojechaliśmy zwiedzać Stadion Narodowy. Znajduje się on przy alei Józefa Poniatowskiego i został wybudowany przed Mistrzostwami Europy UEFA w 2012 r. Jest to przepiękny  obiekt . Powierzchnia stadionu wnosi 203 920 m2. Na trybunach mieści się 58 tys. osób . Biało - czerwona elewacja korony stadionu nawiązuje do polskich barw nordowych. Odbywają się tam widowiska sportowe, koncerty muzyczne i wydarzenia kulturalne. Atutem stadionu jest rozsuwany dach. Na stadionie zostaliśmy serdecznie przywitani  napisem: WITAMY UCZNIÓW Z ZS W WOHYNIU. Pani przewodnik oprowadziła nas po stadionie. Mogliśmy obejrzeć szatnie piłkarzy, sale konferencyjne oraz posiedzieć na trybunach. Kolejną atrakcja była jazda na łyżwach oraz zjazd na pontonie .Było bardzo wesoło. Byliśmy trochę pomęczeni i głodni, więc pojechaliśmy do McDonald's na kolację. Około 22:30 wróciliśmy do Wohynia. To była bardzo wspaniała wycieczka pełna niesamowitych wrażeń. Bardzo chętni pojechałabym jeszcze raz.