Zespół Szkół im. Unitów Podlaskich w Wohyniu - Uczniowska strona internetowa

Menu główne

Wycieczka do Drohiczyna

ARCHIWUM > 2015/2016

Wycieczka Ciechanowiec Drohiczyn,  8 czerwca 2016r.

W dniu 8 czerwca 2016r. klasy IVa,b, V i VIa  szkoły podstawowej pojechały na wycieczkę do Ciechanowca i Drohiczyna. Wyjechaliśmy spod szkoły o godz. 8.00 pod opieką p. Ryszarda Kowalczyka, p. Barbary Stepaniuk, p. Iwony Babicz-Kalinowskiej i p. Krystyny Łobejko.
 Pierwszym punktem programu było Zwiedzanie Muzeum Rolnictwa im. ks. Krzysztofa Kluka w Ciechanowcu. Poznaliśmy dawne sposoby wyrabiania mąki, obejrzeliśmy starodawny młyn, trzy rodzaje chat, zabytkowy kościół. Największą popularnością cieszyły się wystawy pisanek i palm wielkanocnych oraz maszyn rolniczych. Następnie po drodze do Drohiczyna odwiedziliśmy Wystawę Starych Motocykli oraz Muzeum Kajakarstwa. W Drohiczynie obejrzeliśmy bunkry z czasów II wojny światowej, umocnienia na Linii Mołotowa, wspięliśmy się na Górę Zamkową, z której podziwialiśmy spokojną i malowniczą panoramę Podlasia. Duże wrażenie zrobił na nas rejs statkiem i promem po Bugu. Byliśmy również w Kościele Trójcy Świętej, gdzie w kryptach podziemnych zobaczyliśmy groby biskupów drohiczyńskich. Na zakończenie wycieczki przygotowaliśmy wspólny grill nad brzegiem Bugu. W miłej atmosferze odpoczywaliśmy wśród pięknych nadbużańskich krajobrazów oraz podziwialiśmy niezwykłe walory przyrodnicze tego miejsca. Wyjazd był bardzo udany i mamy nadzieję, że jeszcze kiedyś odwiedzimy te miejsca.

Op. Katarzyna Łazaruk z kl. VIa i p. Barbara Stepaniuk.