Zespół Szkół im. Unitów Podlaskich w Wohyniu - Uczniowska strona internetowa

Menu główne

Wycieczka klas IV

ARCHIWUM > 2017/2018

Dnia 20 października uczniowie klas czwartych pod opieką swoich wychowawców p. Teresy Kowalczyk, p. Moniki Panasiuk, p. Dariusza Tarasiuka oraz z p. Elżbiety Kornieckiej pojechali na swoją pierwszą  wycieczkę. W planie mieliśmy Dęblin oraz Kazimierz Dolny.
  Wyruszyliśmy rano w niemal stuprocentowym składzie, by po niedługiej podróży dotrzeć do Dęblina, gdzie zwiedziliśmy Muzeum Sił Powietrznych mieszczące się przy Szkole Orląt. Mieliśmy okazję poznać historię lotnictwa polskiego, zgłębić tajniki nauki latania, usłyszeć różne ciekawostki techniczne i nie tylko oraz obejrzeć dziesiątki samolotów, począwszy od tych najstarszych po najnowsze. Wielką atrakcją dla nas była możliwość wejścia na pokład byłego rządowego samolotu Jak 40 oraz śmigłowca transportowego Mi-6A.
 Drugim punktem wycieczki była wizyta w Kazimierzu. Po krótkim spacerze nad Wisłą zjedliśmy pyszny obiad w „Rybce”. Następnie, już pod opieką pani przewodnik, ruszyliśmy by odkrywać tajemnice i ciekawostki związane z miasteczkiem. Zwiedziliśmy - Kościół  pw. św. Jana Chrzciciela i św. Bartłomieja Apostoła, ruiny zamku oraz basztę, z której wierzchołka najwięksi śmiałkowie (czyli wszyscy …..no prawie) mogli oglądać piękną panoramę. Z tego miejsca jest też  wspaniały widok na Wietrzną Górę,  z  którą wiąże się pewna legenda. Jaka? A tego to już musicie dowiedzieć się sami, najlepiej odwiedzając Kazimierz. Potem była wędrówka na Górę Trzech Krzyży nagrodzona ciekawą historią oraz pięknymi widokami. Po zejściu na Rynek, kupiliśmy pamiątki - stały punkt każdej szanującej się wycieczki.
  Po dniu pełnym atrakcji i niezapomnianych wrażeń wróciliśmy do Wohynia.
  Czekamy na kolejny wspólny wyjazd. Dziękujemy.